Tuesday 29 April 2014

Aku punya suka..

Okay aku nak story pasal benda alah ni.. ini lah harta paling berharga yang aku idam-idamkan dari kecil hingga lah ke besar panjang sekarang.. haha actually tenggiling nih adalah antara jenis kenderaan turun-temurun dari pakcik2 aku lagi sampai lah ke aku yang mempunyai sebuah hasil titik peluh aku sendiri.. apa yang specialnya tenggiling ni adalah pembuatannya yang dah hampir  24 tahun sejak tahun 1986 pengeluaran first hinggalah tahun 2012 last tenggiling jenis ni dikeluarkan oleh kilang yamaha.. 

Tenggiling aku beranak tahun 1997 and so sekarang ni dah 18 tahun lah umur dia kikiki.. dari segi bentuk yang elegan dan style malah ranggi gitu membuatkan aku jatuh hati dengan dia haha.. and the last one, yang paling tak boleh diterima akal sesetengah orang yang sparepart original untuk tenggiling ni dah mencecah ribuan ringgit dari sekecil skru sehinggalah cover set, kerana pengeluaran untuk sparepart originalnya sudah tidak dikeluarkan kilang yamaha lagi (ramai seller dah sebat dulu semua stock kat hong leong yamaha).. alright thats all sedikit pengenalan untuk jentera yang diberi nama YAMAHA RX-Z 135cc  :)





Poster untuk pelanggan review colour yang available dan specs (1997-The Boss)


No comments:

Post a Comment

Followers